Saturday, February 2, 2013

Pakatan Tak Perlu `Jolok-Jolok’ Bila Nak Bubarkan Parlimen – PM

AMPANG , 2 Feb – Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak hari ini secara sinis memerli Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dan pemimpin pakatan pembangkang yang mahu membubarkan DUN Selangor 26 Februari ini.“Bila sampai masanya, tak lama lagi, tak payah nak `jolok-jolok’ saya. Tak payah nak kata bubar selepas Chap Goh Mei, ini nak jolok-jolok sahaja, nak buat apa.

“Saya tahulah bila masa nak mengadap yang DiPertuan Agong, minta Parlimen dibubarkan. Masanya akan tiba, tak lama lagi. Kita sekarang ini mahu memberikan tumpuan, Bajet 2013 ini mesti kita tunaikan.“Hari ini kita tengok BRIM 2.0 lebih baik dari BRIM 1.0, insya-Allah kalau ada BRIM 3.0, ia akan lebih baik dari BRIM 2.0,” ujarnya ketika berucap pada Majlis Pelancaran BRIM 2.0 di sini, hari ini.

Tambahnya, BRIM 2.0 ini lebih baik kerana mereka yang bukan berpendapatan kurang dari RM2000 pun dapat.Jelas beliau lagi kerajaan sudah menyediakan RM3 bilion, yang sudah mendaftar sehingga hari ini berjumlah 7.3 juta dan permohonan akan dilanjutkan sehingga ke hujung bulan ini.“Kita tidak mahu ada sesiapa pun yang tercicir, kalau ditolak masih boleh merayu lagi.

Inilah kerajaan kita, kerajaan Barisan Nasional yang mahu memastikan bahawa semua layak untuk dapat BRIM, akan menerimanya.“Inilah janji kita, janji kerajaan BN merupakan yang ditepati. Bukan seperti janji palsu, janji kosong yang ditabur oleh kerajaan pakatan pembangkang, khususnya dalam memikat hati rakyat Selangor,” tambahnya.

Kata beliau lagi, komitmen dan sambutan rakyat di Ampang dan Pandan hari ini merupakan satu bentuk sokongan yang terbuka kepada BN, khususnya selepas hampir lima tahun diperintah kerajaan pakatan pembangkang.

“Tempoh lima tahun, sudah cukup untuk tempoh kita menilai, masanya sudah tiba bagi kita untuk melakukan perubahan, kita harus memastikan bumi Selangor ini harus kembali kepada pangkuan BN pada PRU13 ini,” ujarnya lagi

No comments:

Post a Comment