Saturday, February 9, 2013

Hangitttt!!! Parlimen Tetap Bersidang Mac Ini

KUCHING 9 Feb. - Dewan Rakyat tetap akan bersidang seperti biasa sekiranya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak menetapkan sebarang tarikh pembubaran dalam masa terdekat.

Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Dr. Wan Junaidi Tuanku Abdullah berkata, persidangan tersebut yang merupakan sesi pertama bagi tahun ini dijadual berlangsung hujung Mac depan.

"Sehubungan itu, kata beliau, notis mengenai persidangan akan dihantar seperti biasa kepada ahli-ahli Parlimen selewat-lewatnya hujung bulan "

Namun mengikut Perlembagaan, Dewan Rakyat ini bebas. Kita akan bertindak mengikut sistem Parlimen sendiri dan tidak akan terpengaruh dengan kisah politik di luar.

“Jadi para pegawai kita tetap bekerja seperti biasa berdasarkan jadual mesyuarat dan mereka akan menghantar notis kepada ahli-ahli Parlimen sebagaimana peraturan yang ditetapkan, iaitu 28 hari sebelum sesuatu persidangan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyerahkan cek bantuan kecemasan Parlimen Santubong kepada 14 penerima yang berjumlah RM11,400, di sini hari ini. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment