Thursday, October 25, 2012

Syaitan Yg Dikenali atau Syaitan Yg Nyata?! Wallahualam

IBLIS...aku ada beberapa pilihan untuk kamu semua pilih, TAPI pilihan hanya 1 sahaja..aku nk lihat siapakan diantara anak2 buahku ini....siapa yg paling bijak sekali..ini adalah pilihan2 kamu..

1.pencuri
2.peminum arak
3.kaki judi
4.pembohong
5.pembunuh
6.ulamak

SYAITAN 1..aku pilih pencuri.
SYAITAN 2..aku pilih peminum arak.
SYAITAN 3..aku pilih kaki judi.
SYAITAN 4..aku pilih pembohong
SYAITAN 5..aku pilih pembunuh.
SYAITAN 6..aku pilih ULAMAK....

IBLIS..'wahai SYAITAN 6..kenapa kamu memilih ULAMAK, kenapa kamu tidak memilih seperti mana yg kawan2 kamu pilih..bukankah apa yg kawan2 kamu pilih itu..satu kerja yg boleh menyenangkan kamu..?

SYAITAN 6..menjawab..'' bos nk tau kenapa aku pilih ULAMAK? ini jawapannya ....

i. jika aku pilih pencuri..dan aku berjaya menghasut dia..dia hanya tahu mencuri aje..tapi jika aku pilih ulamak..dan berjaya menghasutnya..dia akan mencuri 'hati' org2 yg mendengar akan ceramahnya..biarpun ceramahnya itu ada terselit fitnah dan kata2 palsu dan org yg mendengarnya pula akan termakan isi ceramahnya tampa berfikir panjang..kerana pengikutnya akan berkata ..itu kata2 ulamak kita!!

2.jika aku pilih peminum arak..dan berjaya menghasutnya..dia hanya tahu minum arak aje..tapi jika aku pilih ulamak..dan berjaya menghasutnya..dia akan membuatkan pengikut2 nya 'mabuk' dgn segala fatwa2 yg dia berikan biarpun fatwa2 itu bertentangan dgn hukum2 tuhan..kerana pengikutnya akan berkata..itu fatwa dari ulamak kita!!

3.jika aku pilih kaki judi..dan berjaya menghasutnya..dia hanya akan terus berjudi saja..tapi jika aku pilih ulamak..dan berjaya menghasutnya..dia pasti akan 'memperjudikan' akidah pengikut2nya agar mempercayai segala apa yg telah dia sampaikan..biarpun ada antara yg disampaikannya bertentangan dgn akidah agama mereka!!!..kerana pengikutnya akan berkata..itu ucapan ulamak kita!!

4.jika aku pilih pembohong..dan berjaya menghasutnya..dia hanya tahu berbohong dikalangan teman2nya sahaja..tapi jika aku pilih ulamak..dan berjaya menghasutnya..sudah pasti dia akan menyelitkan kata2 bohong disetiap ceramah yg dia sampaikan..dan pengikutnya akan percaya..kerana pengikutnya akan berkata..ulamak kita x akan berbohong dgn kita!!!

5.jika aku pilih pembunuh..dan berjaya menghasutnya..dia hanya tahu membunuh saja dan ini merugikan kita..mungkin juga org yg dibunuh itu org yg beriman..tapi jika aku pilih ulamak..dan berjaya menghasutnya..sudah pasti dia akan berjaya 'membunuh' iman dan akidah pengikut2nya dg segala ilmu songsang yg dia ada..kerana pengikutnya pasti akan berkata..lihat jubah dan serban guru kita..pasti tinggi ilmunya..

SYAITAN 6..berkata..sebab itu aku pilih ULAMAK wahai bosku..

JAWAB IBLIS...........KAMU MEMANG BIJAK WAHAI SYAITAN 6


No comments:

Post a Comment